.
Proje Adı: FOLKLORİK OYUNLARIN İNGİLİZCE DERSİNE ENTEGRASYONU
AMAÇ: Farklı kültürlerin benzer özelliklerini ortaya çıkarıp ; İngilizce pratiğini geliştirerek ,kültürler arası entegrasyonu sağlamak .
Sınıf düzeyi: 5,6 ve 7.sınıflar
Proje Özeti: Hacivat ve Karagöz karakterlerini ya da gölge oyunlarını karşılıklı iletişim içinde hem İngilizce pratiklerini geliştirirler hem de ortak kültürel değerlerden yola çıkarak kültürel arası entegrasyonu gelişmesini sağlar.
Başlangıçta belli sınıf düzeylerinden belli konu başlıkları altında diyalog oluşturularak, bu diyalogların öğrenciler tarafından geliştirilerek eğlenceli bir hale getirilmesi sağlanır.
Diyalog geliştiren öğrenciler ilk başta mail üzerinden ya da web2.0 araçlarını kullanarak ortak metin üzerine çalışırlar ve sonuçta çıkan diyaloglar karşılıklı olarak ortak bir sunuma hazırlanır.
Kazanımlar:
-web2.0 araçlarını İngilizce dersine entegre etmesini bilir
-İngilizce pratiğini geliştirir
-Farklı ülkelerin benzer kültürel özelliklerinin olduğunun farkına varır
-Öğretmenler arası İngilizce öğrenme metodları geliştirilir
INTEGRATION OF FOLKLORIC GAMES TO ENGLISH
About Project:
Hacivat and Karagöz characters known as shadow games improve English practice in mutual communication and enable the development of cultural integration through common cultural values.
At the beginning, dialogue is created under certain topics from certain class levels, and these dialogues are developed by the students to make them entertaining.
The students who develop the dialogue work on the common text by using mail or web2.0 tools, and the resulting dialogues are prepared for a common presentation.Because karagöz and hacivat are our social value.Shade games.Transferring such a cultural heritage to the new generations and being translated into English by a wider audience.Developing children´s social communication.Karagöz and Hacivat are two people.You can talk to each other and joke to each other.To transfer this to children.To strengthen social communication among children.To give children new skills.Get the kids out of the computer.We have to introduce this kind of shadow game
Aims:
To reveal similar features of different cultures; To improve intercultural integration by improving English practice.To develop this as a new art and to integrate different characters.To make this type of art adaptations of the characters in their dreams.
Working duration- time:
the five students are going to study.the two teachers are going to work.
Results:
the education is universal.The world and the cultures are universal.The cultures affects to each other.The integration is very important .Friendship, to be closefriend,between in the students.they affect to each other.
Adres:
Barbaros Mah. Nuhkuyusu Cad. No4 34662 Üsküdar İstanbul
Telefon
0216 474 77 07