ARGÜMANTASYON ODAKLI FEN EĞİTİMİ

ARGÜMANTASYON ODAKLI FEN EĞİTİMİ

22.02.2019 1909

2018-2019 eğitim-öğretim yılında Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenliği Bölümü ile Üsküdar Atatürk Ortaokulu 5.sınıflara argümantasyon odaklı fen bilimleri eğitimi metodu iki dönem boyunca proje kapsamında planlanmış ve Atatürk Ortaokulu fen bilimleri öğretmeni Cem Soygök sorumluluğunda,  Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenliği lisans öğrencilerinden Şeyma Cankaloğlu koordinatörlüğünde; Nazan Yalçın, Fatma Çığrıkçı, Hafize Beyza Kasap, Feyza Nur Can, Elif Betül Şeker, Şule Coşkun ve Zeynep Betül Çetin proje danışman ve yürütücüleri olarak görev almıştır.

Bilimin öğrenciler tarafından sevilmesi, anlaşılabilmesi ve bilimin aslında günlük hayatın kendisi olduğunu kavrayabilmeleri için bilimsel konuların anlayabilecekleri bir seviyede ve uygulayabilecekleri metotlarla işlenmesi gerekir. Argümantasyon, yani bilimsel tartışma yöntemi ile öğrenciler; bilgiyi ezberleyen değil, bilgiyi yeniden yapılandırarak içselleştiren bilim okur yazarı bireyler olur.

Proje kapsamında öğrencilerimiz 8 grup ve her grup 15 kişiden oluşacak şekilde doğada keşif ve gözlem eğitimi yapacaklar, laboratuvarda deney yaparak neden ve sonuç ilişkisi kurmayı öğrenecek ve Marmara Üniversitesi'nde eğitim alarak küçük yaşta üniversite ortamını görme fırsatı elde edeceklerdir.

 

Projenin Detayları için Tıklayınız

 

22-02-201922-02-201922-02-201922-02-201922-02-201922-02-201922-02-2019

 

5. Sınıf Öğrencilerimizle Stem İçerikli  Atölye Çalışması

 

25-03-2019